ЗДО, Гречані Поди , Криворізький район
Дніпропетровська область, Криворізький район

Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освіти

ПОГОДЖЕНО                                                                                                                                                                ЗАТВЕРДЖЕНО

на засіданні педагогічної ради                                                                                                                    Завідуюча Гречаноподівським ДНЗ ЗР

протокол № 1                                                                                                                                                _____________ В.І.Ботузова

від 12.01.21р

 

 

 

Внутрішня система забезпечення якості освіти

Гречаноподівського ДНЗ ЗР

 

Мета: прогнозування шляхів розвитку ; діагностування; надання   інформації про стан організації життєдіяльності дітей; стимулювання творчої активності; вдосконалення системи моніторингу.       

 

№ з/п

 

Зміст роботи

 

Форма контролю

 

Форма відбиття

 

 

Узагальнення

матеріалу

 

 

Відповідальні

 

Група/категорія

 

Термін виконання

1

Підготовка  до нового навчального року

 

ОК

ВН

вересень

інформація

 

 

 

всі

 

серпень

 

 

2

Зміст та якість пер-спективного планування

Попер.К

 

ПГ

жовтень

інформація

 

педпрацівники

всі

вересень

 

 

3

Створення умов для полегшення адаптації дітей раннього віку

Попер.К

НпД

жовтень

звіт

Усенко П.Є

Групи ран. віку

вересень

4

Стан роботи з розвитку мовлення дітей

ТК

ПР

листопад

довідка

  Коваль О.В.

  Усенко П.Є

групи

жовтень

5

Стан дотримання вимог ведення ділової документації відповідно до нормативних вимог

 

 

Пот. К

 

 

НпД

жовтень

 

 

аналіз

Ботузова В.І.

Лелека І.С

вихователі

музкерівник

 

педагоги,

адміністрація

 

жовтень

6

Стан роботи з профілактики дитячого травматизму

Вибірк.

НпД

жовтень

інформація,

рекомендації

 Медична сестра, вихователі, помічники вихователів

колектив

жовтень

7

Особиста гігієна працівників 

Попер. К

АН

інформація

 

Лелека І.С

колектив

 

листопад

8

Стан захворюваності вихованців

Попер.К

 

ВН

грудень

інформація

Лелека І.С

всі

листопад

9

Стан  роботи з батьками

Вибірк.

НпД

грудень

інформація

Ботузова В.І

усі

листопад

10

Охорона праці в закладі

АГК

АН

звіт

Ботузова В.І.

колектив

грудень

11

Дотримання режиму прогулянок та провітрювання при-міщень

ООК

НпД

січень

довідка

Вихователі, помічники вихователів

Всі

грудень

12

Стан роботи щодо харчування дітей

ООК

ВН

грудень

аналіз

Трошкіна Р.О.

Лелека І С

всі

 

грудень

13

Розвиток логіко-математичної компетен-ції вихованців

КК

 

ПР

лютий

 

довідка

Коваль О.В.

Матвєєва Н.А

старші

 

січень

14

Корекційно-розвиваль-на робота

ООК

НпД

 

інформація

 

 

 

15

Дотримання та стан пожежної безпеки

Вибірк.

ВН

березень

інформація

Ботузова В.І.

Трошкіна Р.О

всі

лютий

16

Систематично здійсню-вати контроль за роботою всіх категорій працівників

Вибірк.

 

АН

березень

Інформація

Ботузова В.І

Лелека І.С

Трошкіна Р.О

колектив

березень

17

Організація соціально-го захисту дітей

ООК

НпД

квітень

інформація

Ботузова В.І

усі

березень

18

Рівень сформованості культурно-гігієнічних навичок у дітей

Порівн.

НпД

квітень

аналіз

Вихователі, медична сестра

усі

березень

19

Методична робота в закладі

Попер.К

ПР

травень

наказ

Ботузова В.І, педпрацівники

  методична

служба ВО

квітень

20

Вивчення стану роботи педагогів, яких атестують

ООК

НпД

квітень

наказ

Ботузова В.І

Вихователі, що атестуються

Згідно із графіком атестації

21

Якість виконання рішень педагогічної ради

ТК

ПР

інформація

Ботузова В.І

усі

За потреби

22

Рівень  готовності вихованців до навчання в школі

Діагностика рівня виконання  БКДО, формування життєвої компетенції дошкільників

КК

 

 

 

Підс.К.

ПР

квітень

довідка

 

Коваль О.В

Дороги В.О,

Матвєєва Н.А

старші

 

 

травень

 

23

Готовність до літнього оздоровчого періоду

 

Попер.К

 

ПР

травень

 

інформація

 

 

Педагогічний колектив, завгосп. завідуюча

колектив

 

 

травень

 

24

Організація життєдіяльності дітей

Попер.К

 

АН

інформація

педколектив

усі

вересень-жовтень

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

педагогічною радою                                                                                   

Протокол № 1     

від  12.01.21р                                                                                    Положення

                 про внутрішню систему забезпечення якості освіти

                 КЗО « Гречаноподівський дошкільний навчальний заклад загального  розвитку»        

Гречаноподівської с/р

 

1. Загальні положення

1.1. Положення розроблено на підставі Закону України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року № 2145 – VІІІ (ст.41 Система забезпечення якості освіти), Статуту Гречаноподівського ДНЗ ЗР та регламентує систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти (систему внутрішнього забезпечення якості, далі ЗЯО)

Згідно з Законом України «Про освіту» система внутрішнього забезпечення якості освіти в Гречаноподівському ДНЗ ЗР передбачає здійснення таких процедур і заходів:

–   визначення принципів та процедур забезпечення якості освіти;

–   здійснення моніторингу та періодичного перегляду освітніх програм;

– щорічне оцінювання здобувачів освіти, загальне оприлюдненення критеріїв, правил і процедур оцінювання здобувачів освіти;

– забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

– забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, у тому числі інклюзивного навчання ;

– забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом, закладом освіти;

–  забезпечення публічності інформації про освітні програми;

– забезпечення ефективної системи  академічної доброчесності.

– оприлюдненення критеріїв, правил і процедур оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

–оприлюдненення критеріїв, правил і процедур оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти.

 

Колегіальним органом управління, який визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості  освіти, є педагогічна рада. Моніторинг системи внутрішнього забезпечення якості здійснюється адміністрацією закладу.

1.2. Система внутрішнього забезпечення якості освіти це діяльність з інформаційного забезпечення управління освітньою організацією, заснованою на систематичному аналізі якості реалізації освітньої діяльності, його ресурсного забезпечення та його результатів.

1.3. Положення поширюється на діяльність всіх педагогічних працівників, що здійснюють освітню діяльність, в тому числі педагогічних працівників, які працюють за сумісництвом.

1.4. У цьому положенні використовуються такі терміни:

1) заклад освіти - юридична особа публічного чи приватного права, основним видом діяльності якої є освітня діяльність;

2)  засновник закладу освіти – Гречаноподівська с/р, Широківського району, Дніпропетровської області;

3)  здобувачі освіти -  вихованці,  що здобувають освіту;

4) індивідуальна програма розвитку - документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов'язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання;

5) інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах толерантності, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників;

6) інклюзивне освітнє середовище - сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей;

7) компетентність - динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити  подальшу навчальну діяльність;

8) освітній процес - система науково-методичних і педагогічних заходів, спрямованих на розвиток особистості шляхом формування та застосування її компетентностей;

9) освітня діяльність - діяльність суб'єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у  освіті;

10) освітня послуга - комплекс визначених законодавством, освітньою програмою та/або договором дій суб'єкта освітньої діяльності, що мають визначену вартість та спрямовані на досягнення здобувачем освіти очікуваних результатів навчання;

11) освітня програма - єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих для досягнення визначених результатів навчання;

12) особа з особливими освітніми потребами - особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту;

13) педагогічна діяльність - інтелектуальна, творча діяльність педагогічного (науково-педагогічного) працівника або самозайнятої особи у формальній та/або неформальній освіті, спрямована на навчання, виховання та розвиток особистості, її загальнокультурних, громадянських та/або професійних компетентностей;

14) результати навчання - знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, набуті у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми або окремих освітніх компонентів;

15) система освіти - сукупність складників освіти, рівнів і ступенів освіти, кваліфікацій, освітніх програм, стандартів освіти, ліцензійних умов, закладів освіти та інших суб'єктів освітньої діяльності, учасників освітнього процесу, органів управління у сфері освіти, а також нормативно-правових актів, що регулюють відносини між ними;

16) суб'єкт освітньої діяльності - фізична або юридична особа (заклад освіти, підприємство, установа, організація), що провадить освітню діяльність;

17) універсальний дизайн у сфері освіти - дизайн предметів, навколишнього середовища, освітніх програм та послуг, що забезпечує їх максимальну придатність для використання всіма особами без необхідної адаптації чи спеціального дизайну;

18) якість освіти - відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг;

19) якість освітньої діяльності - рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам, встановленим законодавством та/або договором про надання освітніх послуг.

2. Принципи забезпечення якості  освіти

2.1. Принципи забезпечення якості  освіти  в Гречаноподівському ДНЗ ЗР:

– адаптація нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України, чинного законодавства та інших документів, що регламентують діяльність у галузі освіти;

– створення системи управління якістю, яка забезпечуватиме удосконалення системи контролю підготовки здобувачів  освіти та досягнення об’єктивності оцінювання знань;

– підвищення мотивації здобувачів освіти до систематичної активної роботи впродовж усього періоду навчання на формування системних, стійких знань, умінь, навичок та компетенцій;

 – впровадження в освітній процес передових досягнень науки і технологій;

 – надання освітніх послуг,  на високому  рівні;

 – систематичне підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

 – постійний розвиток матеріально-технічної бази та інформаційних ресурсів;

 – підвищення ефективності системи управління якістю через визначення цілей у галузі якості та їх перегляд при потребі, удосконалення процедур контролю.

 

 

3. Напрямки роботи системи забезпечення якості  освіти

3.1. Використання типових освітніх програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України.

3.2.Розроблення освітніх програм на основі типових та складання на їх основі навчального (індивідуального) плану.

3.3. Науково-методичне забезпечення освітнього процесу.

3.4. Впровадження системи моніторингу рівня знань вихованців.

3.5. Підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

 

4. Рівні забезпечення системи якості освіти

4.1. Рівень оперативного управління діяльністю (управління якістю) націлений на виконання вимог до якості надання освітніх послуг, що містять освітній процес ( навчання, навчальна діяльність здобувачів освіти, виховна робота, освіта впродовж життя, процеси управління ресурсами, підготовка та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, матеріально – технічне та інформаційне забезпечення, забезпечення безпеки життєдіяльності).

4.2. Рівень управління системою якості (внутрішнє забезпечення якості, націлене на підтвердження впевненості  батьків споживачів у тому, що відповідні вимоги до якості освіти будуть виконані).

4.3. Рівень стратегічного управління (постійне покращення і контроль якості) орієнтований на підвищення ефективності та результативності управління. Він представлений процесом діяльності педагогічної ради.

 

5.Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти.

5.1. Внутрішня система забезпечення якості освіти  є складником системи забезпечення якості освіти в Україні і містить дві підсистеми: забезпечення та моніторингу якості освіти і освітньої діяльності в Гречаноподівському ДНЗ ЗР.

5.2. Початковий етап поточного  контролю результатів навчання здобувачів освіти здійснюється у вересні, проміжний – у грудні, підсумковий -  у травні,  з метою оцінювання складових  компетентності   під час усіх видів занять, базових життєвих компетенцій.

5.3. Поточні результати навчальних досягнень здобувачів освіти фіксуються в  журналах діагностичних даних і доступні для перегляду та аналізу адміністрацією закладу та  батьками.

5.4. Підсумковий контроль в результаті навчання здобувачами освіти здійснюється у формі  підсумкової діагностики, а також під час підсумкових занять.

5.5. Підсистема забезпечення та моніторингу якості освітньої діяльності садочку містить такі процедури: забезпечення доступності інформації щодо результатів діяльності закладу  на веб-сайті закладу;  встановлення зворотного зв’язку з учасниками освітнього процесу (опитування батьків, педагогів ); сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних кадрів.

 

6. Стратегічні цілі і завдання удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти в Гречаноподівському ДНЗ ЗР:

6.1. Основними стратегічними цілями внутрішньої системи забезпечення освітою є: забезпечення якості освітньої діяльності закладу шляхом дотримання норм та процедур і за підтримки всіх учасників освітньої діяльності.

6.2. Завданнями внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- спостереження за станом соціально-психологічного середовища ДНЗ;

- контроль стану прозорості освітньої діяльності та оприлюднення інформації щодо її результатів;

- постійний моніторинг змісту освіти;

- спостереження за реалізацією освітнього процесу;

- моніторинг технологій навчання;

- моніторинг ресурсного потенціалу закладу;

- моніторинг управління ресурсами та процесами;

-розроблення рекомендацій щодо покращення даної діяльності, участь у стратегічному плануванні.

6.3. Здійснення постійного моніторингу змісту освіти полягає у періодичному аналізі робочих  планів, програм  на предмет їх відповідності потребам  та компетентностям здобувачів освіти.

6.4. Здійснення моніторингу технологій навчання полягає у визначенні відповідності методів, засобів, форм навчання, сучасним науково – педагогічним підходам, аналізі критеріїв оцінювання та ефективності засобів контролю  досягнень здобувачів освіти.

6.5. Моніторинг ресурсного потенціалу ДНЗ ЗР полягає в аналізі відповідності матеріально – технічного, навчально – методичного та інформаційного ресурсів цілям заявлених освітніх програм, встановлення ефективності функціонування інформаційної системи садочку.

6.6. Здійснення моніторингу управління ресурсами та процесами в ДНЗ  полягає у визначенні ефективності управління в освітньому процесі в цілому та окремих його складників (планування, організація, контроль, облік).

6.7. Обов’язковою складовою діяльністю щодо покращення якості освітньої діяльності та якості освіти є участь у  плануванні.

 

7. Організація внутрішньої системи якості освіти.

7.1. Організація внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі здійснюється на таких рівнях: 

І рівень – здобувачі  освіти, батьки;

ІІ рівень – адміністрація закладу.

7.2. На першому рівні організації внутрішньої системи забезпечення якості освіти соціально-психологічною та методичною службою закладу здійснюється діагностика компетентностей дітей, опитування (анкетування) батьків вихованців  щодо якості проведення  занять, напрямків діяльності закладу, інтересів та потреб;

       На другому рівні, забезпечення якості освіти визначається за такими напрямами:

-контроль виконання вимог щодо якісної організації освітньої діяльності;

-моніторинг поточних, проміжних результатів навчання здобувачів освіти;

-встановлення та оцінювання рівня досягнень складових компетентностей здобувачів освіти, досягнутих на певному етапі їх навчання .

 Визначається якість планування, контроль рівня досягнень здобувачами освіти:

-забезпечення публічної інформації про освітні програми; встановлення оперативного зворотного зв’язку з батьками;

-  управління якістю (методи та види діяльності);

- щорічне оцінювання здобувачів освіти та  загальне оприлюднення результатів таких оцінювань на офіційному веб-сайті (моніторинг);

- забезпечення підвищення кваліфікації педпрацівників;

- забезпечення функціонування та постійне вдосконалення інформаційної системи закладу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Структура внутрішньої системи забезпечення якості освіти

     КЗО « Гречаноподівський ДНЗ ЗР»

   

 

Календарно  –тематичне планування інваріативної та варіативної складової

Нормативно –правове,

нормативно-методичне забезпечення якості освіти

Річний план роботи

Моніторинг освітніх програм та контроль виконання умов освітньої діяльності

Кадрове забезпечення.

Академічна доброчесність

Навчально-методичне забезпечення. Інформаційне забезпечення

Матеріально-технічне забезпечення

Моніторинг освітньої діяльності

Моніторинг результатів навчання і виховання

Діагностика компетентностей здобувачів освіти

Контроль виконання вимог якісної організації освітньої діяльності

Інформаційна відкритість та прозорість результатів діяльності закладу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *